Důkazem je fakt, že u nás i po světě během minulého roku vznikaly a rozkvétaly nejrůznější startupy. Jak tedy vypadá dnešní česká startupová krajina a které projekty během minulého roku nejvíce potěšily uživatele i investory?
Nové hodnotné nápady
Zlaté české ručičky se neobejdou bez zlatých českých hlaviček, ve kterých se rodí zajímavé ideje. Mezi české startupové firmy, které v sobě kombinují obojí, se řadí například:
Sharry
Chytrá řešení pro chytré budovy. Moderní kancelářské budovy potřebují ke správnému fungování propit spoustu technologických řešení napříč všemi patry, což je právě specialitou firmy Sharry. Mají za sebou například spolupráci s One Vanderbilt, 2. největší budovou v New Yorku.
Mailhunt
Pokročilý monitoring newsletterů Mailhunt umožňuje na jednom místě hlídat a především detailně analyzovat newslettery konkurence. To vše bez toho, abyste se museli ručně a prostřednictvím své vlastní e-mailové adresy přihlašovat k odběru. Službu využívá několik desítek českých marketingových agentur a řada velkých obchodů. Mailhunt již nyní „hlídá“ stovky českých e-shopů.
jobox.io
Nový pracovní portál jobox.io přináší na trh práce nevídanou přehlednost, detailní představení firem a zatím vůbec nejpokročilejší možnosti filtrování nabídek. Reaguje tak na proměnu pracovního trhu během pandemie a rostoucí požadavky uchazečů. Mezi inzerujícími firmami nechybí CDN77, Cleevio, Integromat, Productboard, Wolt nebo Rohlík.cz.
Hardwario
Liberecká společnost zaměřující se na internet věcí. Malá zařízení s velkým množstvím senzorů a analytickým digitálním mozkem pomáhají firmám měřit velké množství faktorů. Výsledky pak vedou ke zlepšení výroby nebo třeba bezpečnosti. Produkty Hardwario používá mimo jiné i gigant Škoda.
FaceUp.com
Sociálně prospěšný projekt, který byl vytvořen trojicí bývalých gymnazistů z Brna ještě před dovršením plnoletosti. Cílem FaceUp.com je poskytnout bezpečnou platformu pro komunikaci mezi učiteli a šikanovanými žáky, popř. dalšími lidmi, kteří se bojí o šikaně promluvit tváří v tvář. Aplikaci používají pedagogové po celém světě, včetně například školy v JAR, kde studoval Elon Musk.
Veleúspěšné prodeje
Českých startupů si všímají velké nadnárodní investiční společnosti. Za neuvěřitelných 2,5 miliard korun zvládli zakladatelé společnosti Integromat prodat svoje unikátní řešení, které propojuje aplikace s cloudem. Produkty těchto českých digitálních kutilů v současné době používá například Uber nebo Adidas.
Velmi dobře svůj podíl ve firmě zhodnotili také zakladatelé pražské společnosti Memsource, která vyvíjí překladové platformy, opět pro velikány jako například již zmíněný Uber. Americká skupina Carlyle Group zakoupila ve firmě majoritní podíl a chystá se výrazná expanze.
Startupy z hlediska investorů
Malí i velcí investoři startupům věří, ale ne slepě. Většina investorů vkládá peníze do několika projektů, přičemž oblíbeným počtem je šťastné číslo 7 a více. Jako nejstabilnější jsou vnímány B2B projekty v pokročilém stádiu vývoje řešení. Na rychle rostoucím startupovém trhu tedy nikdo moc nechce kupovat, třebaže inovativního, zajíce v pytli. V případě, že startupy ale dokáží prezentovat fungující produkt, tak jsou čeští i zahraniční investoři obecně ochotní investovat miliony korun a poskytnout marketingové či finanční know-how.
Hledat články dle témat