V uplynulých letech ovlivnilo světovou ekonomiku mnoho negativních faktorů. Investoři zažívají turbulentní časy a nabízejí se jim velmi zajímavé investiční příležitosti. Do čeho se vyplatí investovat v roce 2023? Vyplatí se investice do obnovitelných zdrojů nebo budou průbojnější technologické IT firmy? Nabízíme malý pohled na zajímavé firmy v různých segmentech, které by mohly v letošním roce prorazit ve světě investic.

Obnovitelné zdroje

Očekává se, že investice do obnovitelných zdrojů energie budou nadále růst. Vlády po celém světě plánují obrovské investice do solárních a větrných zdrojů energie. Společně s tím by mohly zaznamenat zisk firmy jako Siemens Energy nebo General Electric, které v tomto segmentu působí na mezinárodním trhu a jejichž akcie jsou nyní relativně levné. 

Telekomunikace

Poptávka po telekomunikačních službách bude stále růst, zejména v oblasti mobilních datových služeb. Vzhledem k zavádění nových technologií, jako jsou 5G a internet věcí, budou zřejmě investovány nemalé prostředky do rozšíření sítě a datové infrastruktury. V tomto odvětví dominuje švédský Ericsson a známá finská firma Nokia. Obě firmy navíc těží z problému Huawei, které se z mnoha zemí Evropy stahuje.

Informační technologie

Do toho segmentu se přidávají stále noví hráči a žádná z firem tak nemůže otálet s inovacemi. Zajímavou příležitostí může být Meta (dříve Facebook), která od začátku loňského roku klesla o 70 %. Nabízí se také německá společnost SAP, která je světovou jedničkou ve vývoji podnikových informačních systémů. Velký pokles zaznamenala také platforma Spotify, jejíž akcie se aktuálně dají koupit poměrně levně.

Logistika

Stále narůstající obliba e-shopů vede k růstu firem na poli logistiky. Skvělou ukázkou byla cena akcií dánského přepravce AP Moller-Maersk. Ta dosáhla rekordních hodnot a dividendový výnos v loňském roce přesáhl 10 %. Levné jsou aktuálně například akcie Fedexu či německé poštovní společnosti Deutsche Post. 

Módní e-commerce

V posledních letech nemají lidé peněz nazbyt a po celém světě ztrácí na ceně e-shopy zabývající se módou. Adidas klesl meziročně o 60 %, značka Nike ztratila 40 % a největší evropský prodejce Zalando zaznamenal ztrátu více než 70 %. Lze však očekávat, že se tyto společnosti vrátí na špičku ve chvíli, kdy odezní celosvětová krize. Aktuálně jsou jejich akcie relativně levné.

Sdílet článek