Každému z nás se může stát, že zapomene v bankomatu při výběru peníze. Někdo na vás zavolá, vyruší vás děti nebo zazvoní telefon. Než si uvědomíte, že vám v bankomatu leží peníze budete uprostřed rozhovoru s partnerem a na cestě autobusem do práce. O nevyzvednutou hotovost ale nemusíte nadobro přijít. Je zde několik kroků, které pro to můžete udělat.

V každém případě informujte svou banku

Kromě různých poplatků stanovených vaší bankou se bankomaty liší také ve funkcích. Některé například vezmou peníze zpět poté, co je klient po výběru do třiceti sekund neodebral. Tuto funkci mají například bankomaty České spořitelny, UniCredit Bank nebo ČSOB. U některých ale peníze zůstanou ve výdejním slotu a musí je někdo odnést do banky. V každém případě je nezbytné zavolat do své banky a o události ji informovat. Pokud nálezce vrátí peníze na nejbližší pobočku banky, je nutné aby se o ně klient přihlásil. Po ověření majitele karty a dalších údajů vám je banka připíše zpět na účet.

O peníze se přihlaste

Pokud jste vybírali v bankomatu své vlastní banky, může se stát, že systém rozpozná zapomenuté peníze a celý proces se usnadní. Tyto bankomaty dokáží přiřadit peníze ke konkrétnímu klientovi a v případě, že peníze v bankomatu zapomene mu je banka připíše zpět na účet. I v případě, že vybíráte v bankomatu své banky je nutné informovat banku o zapomenutém výběru. Vždy je ale nutné se o peníze přihlásit. Přestože banky mohou znát potencionálního majitele peněz, sami se neozvou. Může se tak stát, že vaše peníze budou čekat na pobočce banky, ale nikdo vás o tom nebude informovat.

Nejdůležitější je vždy zkontrolovat daný bankomat. Pokud jste si na peníze vzpomněli po pár minutách, rozhodně zkontrolujte bankomat, zda tam hotovost stále není. V opačném případě vyhledejte nejbližší pobočku banky, které patří bankomat a zjistěte, zda tam někdo neodevzdal peníze. Pokud ani zde neuspějete, podejte reklamaci transakce u banky, které patřil automat. 

Sdílet článek