Léto spořicím produktům nepřálo. Jedinou formou spoření, která si polepšila, je spoření „do matrace“. Na špici spořicích produktů stále zůstává stavebko, kterému dává přednost 55 procent respondentů.
barometr 3. čtvrtletí 2018Druhé místo po stavebním spoření zaujalo spořicí konto s 45 procenty, které na druhé příčce vystřídalo drahé kovy. Ty zaznamenaly oproti předchozímu čtvrtletí ztrátu reagující na jarní propad ceny zlata na světových trzích.

Dlouhodobé podpoře více než poloviny české populace se jako jediné těší stavební spoření, ačkoliv reálně ho vlastní zhruba jen třetina populace. Rozdíl je dán tím, že barometr měří oblibu spořicích produktů bez ohledu na to, zda je lidé skutečně využívají k uložení svých peněz.

„Je logické, že v období růstu reálných příjmů roste také počet nových smluv. Realita dotahuje přání lidí,“ vysvětluje tajemník AČSS Jiří Šedivý.

Sdílet článek